دفتر برنامه و بودجه، تشکیلات و مدیریت عملکرد

معرفی
دفتر برنامه و بودجه، تشکیلات و مدیریت عملکرد یکی از دفاتر زیر مجموعه حوزه ریاست می‌باشد که دارای سه گروه به شرح زیر می‌باشد:
•    گروه برنامه‌ریزی و بودجه
•    گروه تشکیلات و بهبود روش‌ها
•    گروه نظارت و ارزیابی


اهم وظایف دفتر

-    تهیه و تنظیم اهداف، سیاست ها و استراتژی‌های کلان سازمان براساس قوانین و سیاست‌های وزارت متبوع با هماهنگی واحدهای مختلف، برای ارائه به رئیس سازمان
-    تدوین برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلند‌مدت سازمان براساس اهداف، سیاست‌ها، استراتژی‌های کلان سازمان و پیشنهاد آن به رئیس سازمان
-    تجمیع و تلفیق برنامه و بودجه و گزارش عملکرد واحدهای سازمان به منظور تنظیم و تدوین برنامه و بودجه کل سازمان و ارائه به رئیس سازمان
-    پیگیری و نظارت بر اجرای برنامه و بودجه سالانه و تخصیص منابع
-    توسعه فرهنگ برنامه‌ای و بهره‌وری و نهادینه کردن آن در واحدهای سازمان
-    مطالعه مستمر و تدوین ساختار سازمان متناسب با ماموریت‌ها و اهداف آن
-    انجام بررسی‌های علمی و تخصصی روش های موجود برای بهبود مستمر آنها
-    نظارت بر اجرای طبقه‌بندی مشاغل و تعیین سطوح شغلی سازمان مطابق با استاندارد‌ها و ضوابط موجود
-    تدوین آیین‌نامه های تخصصی مورد نیاز سازمان، بالاخص در زمینه‌های برنامه و بودجه، تشکیلات و روش‌ها، منابع انسانی، حقوق، دستمزد، نظارت و ارزیابی، آمار و اطلاعات، مهندسی سیستم‌ها و تحول اداری
-    مطالعه مستمر وظایف پست های سازمانی، به منظور تفکیک وظایف و جلوگیری از تکرار و تداخل وظایف و در صورت لزوم حذف پست‌های اضافی براساس قوانین مرتبط
-    تهیه و تدوین فرم‌های مورد نیاز واحدهای مختلف، بررسی فرم‌های مورد عمل و استاندارد نمودن آنها با توجه به نیاز سازمان
-    اظهار نظر در خصوص انتصابات باتوجه به تشکیلات، قوانین و مقررات مربوطه
-    نظارت بر حسن اجرای کلیه قوانین و مقررات داخلی و بیرونی مربوط به برنامه ها، بودجه، منابع انسانی،‌تحول سازمانی و تشکیلات و روش ها
-    به‌روز‌رسانی بانک اطلاعات و قوانین و مقررات
-    تهیه و تدوین گزارشات ادواری از عملکرد واحدها و تهیه کارنامه سالانه و تهیه گزارشات ارزیابی عملکرد و برنامه‌های مصوب
-    ساماندهی آمار و اطلاعات در سطح سازمان و واحدها و پاسخگویی به نیازهای اطلاعاتی، درون و بیرون سازمان
-    پیگیری و نظارت براجرای برنامه های سازمان
-    تهیه و تنظیم برنامه علمیاتی (سالانه) در راستای برنامه استراتژیک
-    تهیه و تنظیم بودجه برنامه‌ای براساس بودجه مصوب به تفکیک واحدهای مختلف
-    انجام بررسی‌های سازمانی به منظور برنامه‌ریزی و برآورد نیروی انسانی مورد نیاز سازمان با همکاری اداره کل امور منابع انسانی
-    مطالعه و بررسی در خصوص تهیه و تنظیم شرح وظایف واحدها و همچنین شرح وظایف پست‌های سازمانی سازمان و ابلاغ آنها به واحدها پس از تصویب توسط هیات امناء
-    بررسی و پیشنهادات واحدها در مورد تغییر و اصلاح پست‌های سازمانی و شرح وظایف و تهیه گزارشات لازم و انجام اقدامات ضروری جهت رفع مشکلات سازمانی آنها.
-    تدوین شاخص‌های ارزیابی عملکرد سازمان با همکاری واحدهای ذیربط
-    نظارت بر ارزیابی عملکرد کارکنان
-    ارزیابی عملکرد واحدهای سازمان (اعم از پژوهشکده ها و واحدهای ستادی و پشتیبانی)
-    انجام طرحهای مطالعاتی مربوط به اصلاح ساختار و تشکیلات سازمانی، ساختار نیروی انسانی، فرهنگ سازمانی، سیستم‌ها و روش‌های مورد عمل در سازمان
-    انجام طرحهای مطالعاتی برای تعیین اقدامات لازم در مورد اصلاح مقررات و آیین‌نامه‌های داخلی سازمان با هدف ساده‌سازی و هماهنگ ساختن آنها
-    برنامه ریزی ونظارت در زمینه بررسی سیستم‌ها، روش‌ها و رویه‌های مورد عمل در سازمان و انجام اقدامات لازم در جهت اصلاح بهبود آنها با هدف افزایش رضایتمندی کارکنان و ارباب رجوع، تسهیل در انجام کارها و انطباق با نیازها
-    پشتیبانی، هدایت و نظارت بر فعالیت‌های بهره وری و تحول اداری سازمان
-    برنامه‌ریزی جهت اجرای مصوبات شورا و کمیسیون بهره‌وری و تحول اداری سازمان
-    ارزیابی عملکرد و تهیه و تنظیم گزارش ادواری از اجرای برنامه‌های تحول اداری و بهره‌وری در سازمان

تنظیمات قالب
برای جستجو enter را فشار دهید