معاون ارتباط با صنعت و تجاریسازی سازمان منصوب شد
طی حکمی از سوی رئیس سازمان، دکتر محمد علی اردکانی به سمت معاون ارتباط با صنعت و تجاریسازی سازمان منصوب شد.
به گزارش روابط عمومی، دکتر علیرضا عشوری رئیس سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران با صدور حکمی دکتر محمد علی اردکانی را به سمت معاون ارتباط با صنعت و تجاریسازی سازمان منصوب کرد.
در این حکم آمده است:
با سلام و احترام؛
پیرو حکم شماره 0315142 مورخ 09 / 10 / 1403، نظر به دانش، تجربیات و توانمندیهای ارزشمند شما در زمینههای پژوهشی، فناوری و تجاریسازی، به موجب این حکم به سمت «معاون ارتباط با صنعت و تجاریسازی» منصوب میشوید. با توجه به اهمیت نقش ارتباط موثر با صنعت و تجاریسازی دستاوردهای پژوهشی، اهم وظایف شما در این سمت به شرح زیر است:
1- توسعه و تقویت روابط با صنایع کشور: شناسایی و ایجاد ارتباط با صنایع مختلف به منظور ایجاد تعاملات سازنده و تقویت همکاریها.
2- تسهیل تجاریسازی دستاوردهای پژوهشی: راهبری و حمایت از فرآیندهای تجاریسازی تحقیقات و نوآوریهای سازمان از طریق همکاری با بخشهای مختلف صنعتی و اقتصادی.
3- ایجاد شبکههای ارتباطی میان صنعت و دانشگاه: فراهم آوردن زمینههای همکاری میان پژوهشگران و صنعتگران با هدف انتقال دانش و فناوریهای نوین به صنایع کشور.
4- شناسایی و ایجاد فرصتهای سرمایهگذاری: جلب حمایتهای مالی و سرمایهگذاریهای لازم از منابع داخلی و خارجی برای توسعه پروژههای تحقیقاتی و تجاری.
5- مدیریت و هدایت پروژههای مشترک تحقیقاتی- صنعتی: نظارت بر راهاندازی، پیگیری و ارزیابی پروژههای تحقیقاتی مشترک بین سازمان و صنایع.
6- هماهنگی با نهادهای دولتی و خصوصی: تعامل با وزارتخانهها، دستگاههای دولتی و نهادهای خصوصی به منظور بهبود فرآیندهای تجاریسازی و استفاده بهینه از ظرفیتهای پژوهشی سازمان.
7- توسعه همکاریهای بینالمللی: جلب همکاریهای بینالمللی و انتقال فناوریهای برتر در راستای ارتقاء جایگاه سازمان و کشور در عرصههای علمی و صنعتی.
8- تدوین و اجرای استراتژیهای تجاریسازی: طراحی و اجرای راهبردها و سیاستهای بلندمدت برای تجاریسازی و کاربردیسازی نتایج تحقیقات و نوآوریها.
9-حمایت از ثبت و حفاظت از اختراعات:
* ارائه مشاوره و راهنمایی در فرآیند ثبت اختراعات و مالکیت فکری برای پژوهشگران و گروههای تحقیقاتی.
* تسهیل فرآیندهای ثبت اختراعات و حمایت از نوآوریهای جدید در راستای حفاظت از حقوق مالکیت فکری.
* همکاری با دفاتر ثبت اختراع داخلی و بینالمللی برای اطمینان از شفافیت و حفاظت موثر اختراعات.
* تشویق و ارتقاء فرهنگ ثبت اختراعات در سازمان، به ویژه در ارتباط با نوآوریهای فناورانه و کاربردی که قابلیت تجاریسازی دارند.
* ارزیابی اختراعات و نوآوریهای قابل ثبت و تجاریسازی، و ایجاد استراتژیهایی برای تسهیل ورود اختراعات به بازار.
انتظار میرود با همکاری دیگر اعضای سازمان و بهرهگیری از ظرفیتهای موجود، در راستای توسعه و تقویت روابط موثر با صنایع کشور، تسهیل انتقال دانش و فناوری و تجاریسازی دستاوردهای علمی و پژوهشی سازمان، گامهای مؤثری بردارید.